Monday, January 14, 2013

..tempang..

kosong,
satu kata yang terucap,
bila ada yang bertanyakan,
siapa yang berjaya mencuri?
namun bait itu,
hanya omongan kosong,
fikiran yang cuba menafikan,
tatkala ada yang sudah meneka,
malah ada yang tepat,
masih mampu ku sangkal,
dengan ilmu yang ada,
dengan anugerah oleh sang pencipta,
yang memberikan aku buah fikiran,
agar semua panahan boleh ku tepis,
dengan jaya nya,
pengalaman mendewasakan aku,
agar tidak mudah untuk jatuh,
jatuh yang bangun nya tiada siapa membantu,
jatuh yang sakit nya tiada tertanding,
luka,koyak,hancur,lebur,
semuanya dapat dirasakan,
hingga aku tidak berdaya,
untuk jatuh lagi,
tapi itu semua anugerahNya,
Dia yang memberi,
Dia yang mengetahui,
setelah bertahun teguh berdiri,
dengan tempang sebelah,
ada yang menghulur bantuan,
membantu agar boleh berjalan,
seperti manusia lain,
meski pada mula nya,
aku kurang pasti,
dari mana datang nya bantuan,
menyirami pohon-pohon kering,
memekarkan bunga-bunga yang layu,
kini aku temui,
jawapan yang telah lama ku cari,
untuk diri.....

#13113..lawa pulak num ini

No comments:

Post a Comment