Wednesday, January 9, 2013

sehari berseorangan

fuhhhhhh.......
Assalamualaikum pembuka bicara hari nie..Alhamdulillah..peperangan aku telah tamat semalam,sebagai balasan..aku awardkan diri aku dengan ke bandar..biar pada mula nya ramai yang akan turut serta..tapi atas kekangan masa dan wang..aku mengorak langkah sendiri,,ak teruskan perjalanan ku biarpun tiada berteman,
seronok..aku boleh bergerak bebas..kemana hala yang ingin ku lalui..ku redah sendiri..bermula hari ku dengan malang..apabila aku terpaksa menunggu bas agak lama..tiba saja bas..perghh..sardin..jd aku memutuskan untuk melewatkan perjalanan ku..singgah ke rumah membe dulu..sebelum kembali menunggu..Alhamdulillah,,sampai bas yang berikutnya..ak hanya mengambil masa 5 minit untuk menunggu..lengang..x seperti bas tadi..berkat sabar ku menunggu...ak dapat bas yang selesa..Alhamdulillah..sampai destinasi..aku terus mengorak langkah...meneruskan perjalanan ku..mm..kalau nak cite sume..ape yang simpan untuk aku..x pelah..aku hentikan kisah harian aku di Kuantan smpai sini je laa ye...

sekadar perrkongsian bersama..beberapa minggu lepas..Malaysia di gemparkan dengan satu kes,"BUDAK 13 TAHUN DITANGKAP,ATAS TUDUHAN CUBAAN UNTUK MEROGOL"...terkejut ak dengan berita tersebut..gadis yang hendak di rogol bukan lah seangkatan dengan nya..tapi dah layak di panggil kakak...hasil pemerhatian aku hari ini...keratan berita itu bukan lah satu cara untuk akhbar melariskan jualan nya..dengan mata dan telinga kurniaanNya..budak yang masih mentah..sekolah rendah barangkali..sudah berani mengacau anak dara orang..seperti kes budak malang tersebut..gadis tersebut bukan lah sebaya dengan nya..malahan lebih tua...advance tahap gaban betul budak zaman skunk nie...kecik2 lagi dah pandai mengorat begitu...kalau dah dewasa nanti x tau laa nak jadi ap kat budak2 uh...

seperkara lagi yang aku perolehi hari ini,,,kita jangan memperlekehkan kelemahan orang..kalau Allah nak bagi cash..terjelepuk korang..sama-sama kita ingat mengingati..tiada yang lebih indah melainkan ciptaanNya..dan segala ciptaan Nya indah belaka..tiada yang dapat tandingi...jadi,tolong tegur sahabat2 kita..teman2 kita..agar bersyukur dengan kurniaan yang di berikan..sekali Dia tarik balik kelibihan kita..baru nak menyesal..sorry bro/beb kalo mase tu baru nak menyesal...ak hanya mampu tersenyum..sejahat2 aku..ak masih bersyukur dengan ap yang dikurniakan kepada aku... :)

No comments:

Post a Comment