Saturday, January 5, 2013

pemulaan 2013

assalamualaikum...rasa nya sekian lama sudah tidak menulis sebegini...Alhamdulillah,...bersyukur kepadanya..kerana sekali lagi kita diberikan peluang untuk hidup di tahun yang baru...2013..seperti 3 tahun lepas..new year hanya di sambut dengan aktiviti sendiri...tidak terlintas untuk berjimba ke bandar..cukup dengan kehadiran keluarga kedua untuk bersama..walaupun bukan semua...insha'Allah 2013 ini akan menjadi tahun ke 3 untuk aku bergerak solo..kalau dipertemukan di tengah jalan...mohon diberkati oleh kedua ibu bapa...insha'Allah..2013 bermula dengan kencang..bermula daripada pagi 31Disember2012...hingga ke 3Januari2013...dan akan berakhir pada 8Januari2013...peperangan untuk aku..bagi membuktikan aku terus boleh mengorak langkah..hari ini..tanggal 5januari2013..230..entah mengapa..terasa kekosongan..kekosongan yang kian menerpa dalam diri..berkecil hatikah aku?tiada bertemankah aku?persoalan yang tiba menggangu sanubari..tapi..aku harus mengisi peluru untuk pergi berjuang pada hari terakhir ku...ya..mungkin kali terakhir untuk kita semua bersua..tidak mustahil bukan..kita tidak tahu bila tiba masa kita untuk meninggalkan perjuangan..berjaya...tapi tidak dapat merasakan kejayaan..pelik bukan..kepada sahabat2 ku..ku ucapkan Selamat Tahun Baru..mungkin belum terlambat aku rasakan...

buat keluarga kedua ku..insha'Allah keadaan keluarga kita akan kembali seperti sediakala..hujung 2012 amat perit bagi kita...setelah banyak kejayaan yang kita kecapi..tiba masa kita untuk menerima cabaran dan dugaan daripada yang Maha Esa..sabar dengan apa sahaja yang mendatang..bimbing ahli keluarga kita yang sudah mula lemah..kuatkan semangat mereka semua..insha'Allah kita akan bersatu semula..setelah satu kepergian yang perit..tiba masa untuk kita mengucapkan selamat berjuang kepada pak long kita..yang akan meneruskan kerjaya nya...agar pak long senantiasa sihat dan teruskan perjuangan...

untuk dikau..andai sepanjang perkenalan kita..ada salah dan silap yang pernah kita lalui..sama ada sengaja atau tidak..sepuluh jari ku hulur..memohon maaf kepada dikau..andai benar dikau yang di takdirkan...akan ku simpan hati untuk dirimu..insha'Allah..biar dikau tidak mengetahui..dan seperti aku jua tidak mengetahui siapa dikau yang sebenarnya...ku tidak ingin pisang berbuah dua kali..andai tiba masanya..akan ku kenalkan pada kalian..jika ketemu...

pertengahan 2012 juga menemukan aku dengan UNNIE..ramai yang salah faham akan perkataan itu..sehinggakan ad yang berbisik pada ku.."chatting nga awek laa tuh!!"..mungkin mereka berfikir aku petik perkataan itu dari HONEY...sebernarnya..ia bermaksud kakak...for my unnie..thanx a lot..pertemuan yang singkat menjadikan kita akrab..ds pon x berape nak ingat dimana kita boleh begitu rapat..ds usually ingat bende2 memorial gnie..setelah di imbas dan bertanya sendiri pada unnie ku..baru aku ingat..hanya kerana cokelat..daripada pertolongan yang aku bagi kan..hehe.ape2 pon.all the best unnie..i'll stay behind when needed..saranghae unnie!! :p moga unnie terus berbahagye dengan YJ...

buat rakan yang selalu bersama..ustaz,beruang dan tentunya tuan ktorang..korang memang terbaik...salah dan silap sepanjang perkenalan selama beberapa bulan...harap di maafkan..halalkan makan minum..insha'Allah kta akan sentiasa bersama...saka mu tidak begitu baik seperti mula nya.. :)









inilah sedikit entry untuk pembukaan 2013..moga kita bersua kembali...

"mencoret ketika bersendiri,mungkin menjadi puisi"
"when two heart become closed..its not about love,but that is the true way to become good friend"

2 comments:

  1. hehehhe..tenkiu ds sbb salu tolong, n kongsi citer ngan unnie.. peace >_< v
    tenkiu doakan unnie ngan yahjeong. gud final exam =)

    ReplyDelete
  2. huhu,,,thx to unnie gak,,,sedikit sebanyak membantu diri untuk terus melangkah,,

    ReplyDelete