Monday, December 3, 2012

jatuh


saat subuh menghampiri
fikiran ligat mencari ilham
berada dengan mu
terasa bahagia
mungkin untuk aku seorang
mungkin aku syok sendiri
atau mungkin kau berasa janggal
kelembutan wajah mu
menenangkan jiwa
redup mata mu
memukau diri
maaf andai perlakuan ku
membuat dikau tidak senang
ku pohon kepadaNYa
agar membuka hatimu
menerima diri ku
ku akui
ak telah terlanjur mencintaimu
meskipun ak sedar
itu hanyalah angan ku

adakala kita bersama
terasa bahagia disitu
biarpun ku tahu
dikau sebalik ny
ak bersedia melafazkan
jika dikau pun sama
ak bersedia untuk bertanggungjawab
jika pintu hatimu untuk ak
akan ku jaga
akan ku lindungi dirimu
serik terjatuh
tapi dirimu
telah membuat ak jatuh
jatuh sekali lagi
ak berharap
ak berdoa
agar dikau lah yang aku cari
untuk membangunkan semula diri ku
membina dan mencoret
hidup baru
bersama-sama

p/s ; aku tidak memilih untuk jatuh..tapi aku telah terjatuh sendiri..aku sudah serik terjatuh..aku tahu diri ku bukan seorang yang kuat untuk bangun..adakh dikau akan menghulurkan jari mulus mu untukk diri ku...hanya tuhan yang tahu..

No comments:

Post a Comment