Monday, December 12, 2011

bercEriTa tEnTang CINTA

Semua orang pernah dan akan bercinta.
Ada yang bahagia.ada yang gagal.
Awal jalan,separuh jalan atau akhir jalan.
Bila kita dah jumpa orang yang kita sayang.
Kita sanggup buat apa sahaja untuk dia.
Sanggup buat apa sahaja,asalkan jumpa.
Dapat hidup dengan dia,
Sebab cinta.sebab sayang.
Kaya,miskin,bukan kayu pengukur.
Sebab cinta mengatasi kewarasan.
Dia tidak pernah curang.
Dia jujur seadanya.
Dia hormat aku.
Aku hormat dia.
Aku tak nak,aku tak nak hilang kebahagian ini.
Aku dah silap.
Aku dah terlampau sayangkan dia.
Terlalu sayangkan dia!!!!
Bapak aku selalu pesan,
"kalau buat apa pun jangan melebih"
"kalau sayang orang,jangan lebih-lebih"
Aku tak ingin hilang kebahagian ini.
Sekarang aku takut untuk hilang kebahagian ini.
Aku perlu berbuat sesuatu.

Dia nak marah,tapi dia nak ketawa,
Dia nak pukul,tapi dia ketawa lagi,
Dia nak tunjal kepala aku,tapi dia takut kepala aku sakit.
Dia nak lepaskan kemarahan dia,tapi dia takuta ku terasa.
Dia nak merajuk,tapi dia nak berbual dengan aku.
Dia nak paling muka,tapi dia nak tengok muka aku.
Dia nak menangis,tapi dia tak nak bersdih masa itu,
Dia nak maafkan aku,sebab dia nak terus sayang padaku
Dia kat aku bodoh.aku kata memang.
Dia kata aku tak fikir,aku kata itu lar pasal.
Dia kata aku tak guna otak aku kata itu betul.
Dia kata aku bangang,aku kata paling bangang.
Dia kata aku jahat, aku kata takda niat.
Dia kata aku takut bila buat salah,aku kata takut gila.
Dia kata dah agak dah, aku kagum dengan firasat dia.

"TUHAN,KALAU BETUL DIA JODOH'
       'BIAR AKU LAWAN UNTUK JODOH INI"


P/S : sori guys aku ta de idea dengan JANJI..mungkin nex kot

No comments:

Post a Comment