Monday, February 11, 2013

...bacelah...pleasee...

assalamualaikum semua...alhamdulillah syukur kepada Nya,,kita di masih di beri nafas olehNya...sbelum subuh menjengah..dalam suasana hujan begini..seperti hatiku yang turut di sirami hujan...(chewahhh,,#mengade)...ak terpanggil untuk mengulas serba sedikit berita panas perihal perhubungan yang telah di lalui oleh artis kita pada masa kini..

yesss...mesti anda pelik bin hairan bukan..tujuan aku untuk mencoret perihal ini akibat ketandusan idea ak.dan memberi pandangan aku..bukan untuk melagakan sesiapa..haa...untuk makluman semua..aku pernah di kenali sebagai DR Cinta,,,,haa terkezut bukan...terkejut x pe jangan terkentut...berbalik dengan MOTIF aku mencoret...hmm..pada pandangan aku,,disini berlaku nya kesilapan daripada kedua dua pihak..biasa lah..tiap2 manusia...pasti melakukan kesilapan..nobody perfect kan..

sebagai penulis amatur,,daripada pembacaan dan keratan2 akhbar..aku boleh rumuskan kedua dua pihak memiliki ego yang tinggi..tapi,,sebagai seorang ayah,jika aku seorang ayah..aku pasti terasa hati...bila pihak lelaki melabelkan anak aku sebagai bakal isteri,,,tapi belum meminta restu daripada keluarga,,,yelah..memang cerita percintaan korang hangat...parents da tau...tapi kalau x jumpe mak ayah...mintak izin...itu belum cukup untuk kau mengelar kekasih kau sebagai bakal isteri...korang perlu mohon restu daripada mak dan ayah dia..kalau x ley nak bawak family dulu xpe,,,jmpe personally...macam cerita p ramlee tuh..baru gentle..parents walaupon tau anak diorang ad pasangan hidup..selagi x dibawak untuk menghadap..sorry to say laa..ko belom layak nak umum kat masyarakat yang pasangan ko tu bakal isteri/suami korang...orang cakap xde greenlite lagi..so bawak pasangan korang mengadap dulu...ad greenlite..proceed dgn langkah seterusnya..x susah pon...

hmm..seperti yang aku cakap..pasal ego..mak aih,,semua orang ad level ego dye...kalau tinggi same tinggi mmg x dapat den nak nolong..mcm kes yang berlaku nie..ko nak jadi menantu dye...tapi ko g luah kat media..watpe..cakap bnde x elok lak uh..mmg sah2 laa kene reject..yess...bile dah ego mengatasi diri,,,inilah yang terjadi..kedua2 pihak keras kepala...jad..habuk pon tarak..in this situation...nak jadi gentle..mohon maaf laa pada ayah kekasiih kau atas kenyataan kau...insha'Allah ayah kekasih kau faham..maklum lah..x sabar nak kawen..tapi x jmpe parents agi...gtu laa jadi nye...hahaha...ape yang aku merepek nie..kekekeke...

sebagai konklusi,masalah sebegini boleh di elak jika kedua dua pihak mengamalkan give and take...dan untuk semua lelaki di luar sana...termasuk diri..dah nak sangat kat anak dara orang..p laa kenal2 dengan parents..jumpe parents kekasih hati korang...jumpe dan berkenalan..mintak izin..n kalau boleh hantar rombongan merisik awal2..lau yang tgh study..gtau laa lepas study n dapat keje t...kau pegi hantar rombongan...x susah..dah kenal n dapat greenlite sume hal senang beb...ko x rugi...calon dah ad..tapi harus beringat..kalau itu bukan jodoh kau..ko kene proceed ngan life kau..x gne meroyan...and seriusly.for the time moment..mane2 gurls a.k.a ladies yang rapat ngan aku..aku akan pastikan yang fam aku kenal dye..n fam dye kenal aku..paling x pon kalau mcm genk PLKN ak..kakak aku da kenal dioang...mane laa tau kot2 antara yang ko bawak kenal dengan fam kau tu..bakal calon kau..who knows...jodoh dah di tetapkan..sama ada di pertemukan di dunia atau di atas sana,,,,bkan men ske agi aku membebel pasal cintan cintun nie....hahahha...okay laa..itu saja dari aku..babai!!!

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment